צור קשר

רח' הרצל 4 חיפה מיקוד 31454
טלפון: 04-8699332 (רב קווי)
פקס: 04-8621535

טופס יצירת קשר

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

תביעות עקב תאונות דרכים

החברה מרבה בתביעות בגין תאונות דרכים ,כאשר בתביעות אלו מדובר בביטוח חובה. ככלל, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים באפשרותו להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב בו היה במועד התאונה ואין משמעות לסיבת התאונה, כיוון שבמקרים של תאונת דרכים קיים עקרון ה”אחריות המוחלטת” לפיו די בהוכחת נזק גוף שנגרם עקב תאונת דרכים , על מנת שהנפגע יהיה זכאי לפיצויים , בכפוף להוכחת נזקיו (להבדיל למשל מנזקי רכוש ואו ממצבים בהם קיימת בעיית חבות כגון העדר רישיון ואו ביטוח מתאים ועוד ).

תביעות מכוח חוק הפלת”ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) אינן מצריכות צירוף חוות דעת רפואית לצורך הוכחת נכות כפי שיש צורך בתביעה נזיקית (במידה וטוענים לנכות). בית המשפט הוא שממנה מומחים מטעמו על סמך החומר הרפואי המוצג בפניו.

ישנם מצבים בהם אדם נפגע בתאונת דרכים במסגרת עבודתו ואז עליו לפנות בתביעות הן למוסד לביטוח לאומי והן לחברת הביטוח של הרכב. כאן חשוב להדגיש כי קביעת נכות ע”י ועדה רפואית (אם לפני כן לא מונה מומחה מטעם בית המשפט) מחייבת את הצדדים גם בתביעה הנזיקית , למעט במקרים חריגים (להבדיל מתביעה נזיקית , שם קביעת הועדה הרפואית של הביטוח לאומי אינה מחייבת במסגרת התביעה הנזיקית ).

ראוי לציין כי בתי המשפט עשויים להכיר באירוע כ’תאונת דרכים’ גם במקרים רבים בהם האדם מן היישוב לא יסבור כלל שמדובר בתאונת דרכים. כך למשל ,במקרה בו רכב פגע בכלב , אשר מעוצמת הפגיעה עף ופגע בהולכת רגל, נפסק שמדובר בתאונת דרכים עפ”י החוק, ומאחר והרכב שפגע לא נמצא (תאונת ‘פגע וברח’) , הרי הפיצוי שולם ע”י “קרנית” , קרן לפיצויי נפגעי תאונות דרכים שהוקמה ע”י המדינה למצבים מסוימים בהם אין חברת ביטוח בנמצא.

בכל מקרה , כאשר בפגיעה מעורב “כלי רכב” יש לבחון האם מדובר בתאונת דרכים.

Call Now Button